Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor Yerel Haberler Teknoloji Kim Kimdir?
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstiklal Marşı'nın Şairi Mehmet Akif Ersoy'u Anma Mesajı Yayınladı
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstiklal Marşı'nın Şairi Mehmet Akif Ersoy'u Anma Mesajı Yayınladı
Türk Akademisi, 2024'te 30 Proje ile Bilimsel İşbirliğini Güçlendirdi
Türk Akademisi, 2024'te 30 Proje ile Bilimsel İşbirliğini Güçlendirdi
TSK, Irak'ın Kuzeyinde 14 PKK'lı Teröristi Etkisiz Hale Getirdi
TSK, Irak'ın Kuzeyinde 14 PKK'lı Teröristi Etkisiz Hale Getirdi
Devlet Memurları Kanunu'nda Önemli Değişiklikler Yürürlüğe Girdi
Devlet Memurları Kanunu'nda Önemli Değişiklikler Yürürlüğe Girdi
Sağlık Bakanı Memişoğlu:Koruyucu Sağlık Hizmetleri Önceliğimizdir
Sağlık Bakanı Memişoğlu:Koruyucu Sağlık Hizmetleri Önceliğimizdir
HABERLER>DÜNYA
27 Mayıs 2020 Çarşamba - 14:10

Almanlar spora, İspanyollar dişe, İtalyanlar saça düşkün

Google Arama Trendleri raporuna göre, geçtiğimiz iki haftada Türkiye’de “ne zaman açılacak”, Almanya’da “spor salonları ne zaman açılacak”, İspanya’da “açık dişçiler” İtalya’da ise “açılan kuaförler” kelimeleri çok aratılanlar arasındaydı.

Almanlar spora, İspanyollar dişe, İtalyanlar saça düşkün

Dünya koronavirüsün etkilerine uyum sağlamaya çalışırken, tüketici ihtiyaçları ve davranışları da sürekli değişiyor. Google Arama Trendleri raporuna göre, geçtiğimiz iki haftada Türkiye’de “ne zaman açılacak”, Almanya’da “spor salonları ne zaman açılacak”, İspanya’da “açık dişçiler” İtalya’da ise “açılan kuaförler” kelimeleri çok aratılanlar arasındaydı.

 

Google Arama Trendleri raporu son haftalarda kullanıcıların yeni duruma uyum sağladıklarını ve davranışlarının daha tutarlı hâle gelmeye başladığını gösteriyor. Veriler, sokağa çıkma kısıtlamasının aşama aşama azaltıldığı ülkelerde okulların ve mağazaların ne zaman açılacağı ile ilgili soruların arttığını gösteriyor. Verileri değerlendiren Google SMB Premier Partneri EG Bilişim Teknolojileri’nin CEO’su Gökhan Bülbül, yeni normalde tüketicilerin nelere önem verdiğini anlamanın önemine dikkat çekti. Belirsiz zamanlarda müşteri ihtiyacına hızlı cevap vermenin ilerleyen süreçlerde marka algısına olumlu katkı sağlayacağını söyledi. Bülbül, hedef kitleye ulaşmanın en etkili ve kolay yolununsa doğru uygulanan dijital pazarlama stratejisinden geçtiğine vurgu yaptı.

 

İngilizler ailelerini düşündü, Polonyalılar anaokullarını merak etti

Kısıtlamaların kapsamı koronavirüsün mevcut durumuyla ilişkili olarak her ülkede farklılık gösteriyor. Örneğin, mağazalar ve okullar Almanya’da ve Hollanda’da yeniden açılırken İngiltere’de bu konuyla ilgili hâlâ belirsizlik hâkim. Google Arama Trendleri raporuna göre, geçtiğimiz iki haftada tüketiciler Türkiye’de “ne zaman açılacak”, İngiltere’de “ailemi ne zaman görebilirim”, Almanya’da “spor salonları ne zaman açılacak”, İspanya’da “açık dişçiler”, Polonya’da “açık anaokulları”, İtalya’da ise “açılan kuaförler” kelimelerini arattı. Türkiye’de aynı zamanda “üniversite sınavı”, “kapıda ödeme” ve “sipariş takip” aramaları artış gösterdi.

 

Türkiye’de “D Vitamini”, “ateş ölçer” ve “Ramazan Bayramı” arandı

Koronavirüs ile ilgili umut verici gelişmeler olsa da bir yandan belirsizliğin devam etmesi insanları zihinsel ve fiziksel sağlıklarını korumaya odaklanmaya yönlendiriyor. Trendlerden elde edilen veriler, Rusya’da “zihin sağlığı”, Danimarka’da “vücut kitle endeksi”, İspanya’da “online spor”, Polonya’da “dash diyeti” ve Türkiye’de ise “D Vitamini”, “ateş ölçer” ve “Ramazan Bayramı” aramalarının artışta olduğunu gösteriyor.

 

Yeni normal: YouTube ile gitar çalmayı öğrenmek

Zamanlarının çoğunu evde geçiren insanlar, online eğitim videolarını daha fazla izlemeye başladı. Global YouTube verileri, “dil öğrenimi” ile ilgili derslerin izlenme süresinin geçen yıla göre yüzde 500'ün üzerinde arttığını gösteriyor. Veriler, başlığında “yeni başlayanlar için” veya “adım adım” geçen YouTube videolarının yüzde 65'in üzerinde, başlığında “evde” kelimesi geçen “nasıl yapılır” videolarını yüzde 50'nin üzerinde ve “gitar videoları” ile ilgili eğitici içeriklerin izlenme süresinin ise yüzde 40'ın üzerinde arttığına işaret ediyor.


Hibya Haber Ajansı

 
Fransa sıtma ilacı kullanılması talimatını iptal etti
 
Ramazan ayında alışverişin ilk tercihi bakkallar olmadı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Fransa sıtma ilacı kullanılması talimatını iptal etti
Fransa, Covid-19 hastalarını tedavi etmek için hastanelere hidroksiklorokin ...
Renault 5.000 kişiyi işten çıkarıyor
Fransız Renault'nun iki milyar avro tasarruf etmek için 5.000 çalışanı işten çıkarması bekleniyor.
İsveç'te ''Özel okullar şiddet yanlılarının yönetiminde''
İsveç Polisi istihbarat kurumu SÄPO, İsveç'teki dini özel okulların bir ...
 
Trump tweetine twitter'dan ''sahte haber'' uyarısı
Görüşlerini belirtmek için Twitter'ı yaygın olarak kullanan ABD Başkanı ...
Polis şiddetine karşı onbinler yürüdü
ABD'nin Minnesota Eyaleti'nde siyah bir vatandaşın polis müdehalesinin ...
Havayolu ve turizm şirket hisseleri tavan yaptı
Havacılık ve turizm sektörlerindeki hisse senetleri Salı günü Avrupa borsalarında ...
 
Maskesiz alışveriş yapan kadını marketten kovdular
Amerika Birleşik Devletleri’nin New York eyaletine bağlı Staten Island ...
Brezilya coronaya karşı sıtma ilacını kullanmaya devam edecek
Brezilya, sıtma ilacı hidroksiklorokininin coroner enfeksiyonlarda kullanımına ...
Günün Avrupa Gazete Manşetleri
Bugünkü İngiliz gazeteleri birinci sayfalarını, karantina kurallarına ...
 
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ANKET
Türkiye'nin aktif dış politikasını nasıl buluyorsunuz?

Doğru Buluyorum
Yanlış Buluyorum
Fikrim Yok

Sonuçları göster Anket arşivi
ARŞİV
Ana Sayfa Gündem Siyaset Ekonomi Asayiş Eğitim-Bilim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Dünya Haber Yorum Spor
KünyeKünye FacebookFacebook TwitterTwitter Günün HaberleriGünün Haberleri