Bakan Tekin, 2025 yılı eğitim bütçesi sunumunda, Türkiye Yüzyılı vizyonuna paralel olarak, eğitimin sadece maddi refahı değil, aynı zamanda milli varlık ve istikbalin teminatı olduğunu vurguladı. Atatürk’ün eğitimle ilgili görüşlerine atıfta bulunarak, eğitimi, sadece ekonomik yatırımların öncüsü olarak değil, aynı zamanda erdemli ve yetkin nesiller yetiştirme sorumluluğu olarak ele aldıklarını söyledi. Bakan, eğitimin çağın gereksinimlerine uygun şekilde öğrencinin merkezde olduğu bir modelle, toplumun her kesiminden katkı alarak güçlendirileceğini belirtti.
Eğitimdeki gelişmeleri somut verilerle aktaran Bakan Tekin, 2002'den itibaren yapılan yatırımlar ve okullaşma oranlarının arttığını, özellikle öğretmen ve derslik sayısının önemli ölçüde yükseldiğini açıkladı. Ayrıca, 2025 yılı eğitim bütçesinin 2 trilyon 186 milyar lira olduğunu ve bu bütçenin merkezi yönetim bütçesinin yüzde 14,84’ünü oluşturduğunu belirtti.
Eğitimde fırsat eşitliğini artırmaya yönelik olarak, ücretsiz ders kitapları ve öğle yemeği hizmetleri gibi sosyal desteklerin güçlendirildiğini, 2023-2024 eğitim yılı itibarıyla 1 milyon 29 bin öğrenciye ücretsiz öğle yemeği hizmeti verildiğini söyledi. Özellikle kırsal alanlarda okul öncesi eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla "Gezici Öğretmen Sınıfı" ve "Taşıma Merkezi Ana Sınıfı" gibi esnek modeller geliştirdiklerini aktardı.
Bakan Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne dair de önemli bilgiler verdi. Bu modelin, uluslararası standartlarla uyumlu, milli ve manevi değerlere dayalı bir müfredat sunduğunu, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal ve manevi gelişimlerini desteklemeyi amaçladıklarını belirtti. Ayrıca, eğitimdeki gelişmelerin OECD raporlarında olumlu bir şekilde yansıtıldığını, Türkiye’nin eğitimdeki başarılarının dünya çapında takdir topladığını söyledi.