BCI üyesi birçok markanın boykotu nedeniyle, bu markaların Çin’deki imaj elçileri markalarla iş birliği kestikten sonra, Çin futbol çevresi de harekete geçti.
Futbol derneklerinden profesyonel kulüplere kadar Nike’ı kınayan açıklamalar yapıldı ve yeni önlemler alma hakkını saklı tutacağı belirtildi. Birçok futbol kulübünde sporcuların giysilerinde Nike logosu çıkarıldı. Yerli marka UCAN ise Çinli futbolcular için özel tasarım yaptı. Sporcuların hayranları “Xinjiang pamuğu seviyorum” yazılı fotoğrafı yayarak, Nike ürünlerini boykot edeceğini söyledi.
Nike, Çin süper ligi ve milli takımla yıllardır işbirliği içindeydi. Nike, süper lig ve milli takımla 2028 ve 2026 sonuna kadar geçerli olan 2 anlaşma imzalamıştı.
Çin’in elektronik spor oyunları alanına da giren Nike, Xinjiang pamuğunu karalama girişimi nedeniyle Çinli sporcular tarafından boykot edildi. LGD elektronik spor oyunları klübü tarafından yapılan açıklamada, DOTA 2 üyelerinin Singapur’daki yarışmaya Nike kıyafetiyle gitmeyeceği duyuruldu. LPL’nin yarışma afişinde sponsorler arasından Nike çıkarıldı. İnternetteki Nike ürünleri sanal raftan kaldırıldı.
Bir Çinli internet kullanıcısı, anne babasının onlarca yıldır pamuğu yetiştirdiği, bu yıl emekli olunca sıkça internette sörf yaptığını, boykot haberini okuyunca çok öfkelendiğini söyledi. Yaşlı çift, çocuklarının Xinjiang’ı görmemiş insanlara Xinjiang’da hiç kimseyi zorla çalıştırmadığını ve zorla çalıştırılmadığını aktarmasını istedi. Bu internet kullanıcısının memleketinde pamuk tarlalarında damla sulama, uçakla tohumlama ve ilaçlama yöntemleri uygulanıyor, pamuk toplama işi çoğu zaman makineyle yapılıyor. Elle toplayan kişiler genellikle bölge dışından ve yüksek ücret ödeniyor. Birçok vatandaş, Çin halkını Xinjiang pamuğuyla üretilen ürünleri almaya teşvik ediyor.
Kaynak:Çin Uluslararası Radyosu
Hibya Haber Ajansı