Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın Türkiye ekonomisine katkısını artırmayı hedefleyerek 2025 yılına kadar e-ihracat hacmini 8 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Bakanlık, 2022'de 2,2 milyar dolar olan e-ihracat payının 2023'te 5 milyar dolara, 2024'te ise 6,4 milyar dolara yükseldiğini belirtti. Bu artışı sürdürülebilir kılmak amacıyla çeşitli destek paketleri ve stratejiler uygulanmaya devam ediliyor. Şu ana kadar 207 şirkete, 2 pazaryerine, 6 perakende e-ticaret sitesine ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplam 320 milyon lira destek sağlandığı ifade edildi.
Ticaret Bakanlığı, genç girişimciler için ek destekler sunarak, İslam İşbirliği Teşkilatı ülkelerinin de aralarında bulunduğu hedef pazarlara ilave destek imkanı sağlıyor. Ayrıca, Çin, Rusya ve Latin Amerika'da önemli e-ihracat şirketleriyle işbirlikleri için kılavuzlar yayımlandı ve bu alandaki işbirlikleri artırılacak.
2025'te e-ihracat yapan firmalar için yeni uluslararası pazarlara heyetler düzenlenecek, İstanbul'da düzenlenecek Küresel e-İhracat Zirvesi (IGEXX) ile Türkiye'nin küresel e-ticaret alanındaki etkisi artırılacak. Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın 2028'de toplam ihracat içindeki payını yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyor.