2025 yılının Ocak-Şubat döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 oranında daralarak 159 bin 384 adet satış gerçekleştirdi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965'e, hafif ticari araç satışları ise yüzde 30,4 düşüşle 27 bin 419'a geriledi.
Şubat ayında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,4 daralarak 90 bin 730 oldu. Otomobil satışları yüzde 7,6 azalarak 76 bin 21'e inerken, hafif ticari araç satışları ise yüzde 38 azalarak 14 bin 709 adet olarak kayıtlara geçti.
Pazarın yüzde 82,6'sı, düşük vergi oranlarına sahip A, B ve C segmentleri ile oluşturuldu. C segmenti otomobiller 74 bin 343 adetle pazarın yüzde 56,3'ünü, B segmenti otomobiller ise 34 bin 175 adetle yüzde 25,9'unu oluşturdu.
SUV otomobiller yüzde 58,6 pay ve 77 bin 344 satışla en çok tercih edilen gövde tipi oldu. SUV'yi, sedan otomobiller yüzde 24,6 pay ve 32 bin 481 satışla, ardından H/B otomobiller yüzde 16,1 pay ve 21 bin 238 adetle izledi.
Benzinli otomobiller 65 bin 517 adetle yüzde 49,6 pay alırken, hibrit otomobiller 37 bin 864 satışla yüzde 28,7 pay elde etti. Elektrikli otomobil satışları ise yüzde 12,7'lik payla 16 bin 698'e yükseldi. Ayrıca, elektrikli otomobillerin satışları 160 kW altı modelde yüzde 41,1 artış gösterdi.
Otomatik şanzımanlı araçlar, toplam satışların yüzde 94,2'sini oluştururken, manuel şanzımanlı araçlar ise yüzde 5,8 payla kaldı.
Hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre incelendiğinde, van gövde tipi yüzde 73,5 pay ve 20 bin 158 satışla birinci sırada yer alırken, kamyonet gövde tipi ise yüzde 12,9 payla ikinci oldu.