Merkezin faaliyete geçmesiyle, 110 İtfaiye, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma acil çağrı numaraları tarih olacak. Başkentililer, yalnızca 112’yi arayarak, polis, itfaiye, jandarma yardımı isteyebilecek.
Başkent’teki kamu kurumlarınca yürütülen tüm çağrı merkezlerini, ‘tek çatı’ altında toplamak amacıyla yürütülen, “112 Acil Çağrı Merkezi”nin inşaat çalışması tüm hızıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında ise 110 İtfaiye, 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma çağrı numaraları, 112 çatısı altında toplanacak. Vatandaşlar, yalnızca 112’yi arayacak ancak polis, itfaiye, jandarma olay yerine hareket edecek.
Projenin detayları hakkında Ankara Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Ankara İl Özel İdare Genel Sekreteri Adem Ceylan, “Başkent’te kurulan merkez tüm Türkiye’ye model olacak niteliklere sahip” dedi.
İHALE BEDELİ 5 MİLYON 241 BİN TL
112 Acil Çağrı Merkezi binasının yapımı için Ekim ayında ihale yaptıklarını, kış şartları da dikkate alınarak gerekli tedbirleri almak şartıyla 210 takvim günü içerisinde yapımın tamamlanmasını planladıklarını belirten Ceylan, “Yüklenici firmayla sözleşme imzaladık ve 7 Kasım’da yer teslimini yaptık.
İhale bedeli 5 milyon 241 bin TL olan merkezin yapımını, belirlediğimiz tarihten önce bitirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
MERKEZİ BİRİM HALİNE GELDİ
Ankara için planlanan Acil Çağrı Merkezi’nin, daha sonra İçişleri Bakanlığı’nın talebi üzerine diğer illerde bulunan çağrı merkezlerinin sevk ve idare edileceği merkezi birim haline getirildiğini ifade eden Ceylan, şöyle devam etti:
“Bütün detayların en ince ayrıntısına kadar düşünüldüğü yapılanma, diğer illerde bulunan çağrı merkezlerinin sevk ve idare edileceği koordinasyon merkezi olarak da hizmet verecek. Olayların takip ve koordinasyonu aynı salon içerisinde bulunan görevliler tarafından yerine getirilecek.”
ZAMAN TASARRUFU
Merkezde kullanılacak yazılımın coğrafi bilgi sistemi ile entegre bir yazılım olduğunu bu nedenle isim ya da adres sormaya gerek kalmayacağını ve zamandan tasarruf sağlanacağını belirten Ceylan, şöyle devam etti:
“Araçlarda bulunan GPS’ler ve sayısal telsiz altyapısı sayesinde merkez görevlileri alanda bulunan tüm araçların durumlarını ve yerlerini görebilecek ve ilgili birimin uzman personelleri (polis-jandarma-itfaiye-ambulans) olayın mahiyetine göre aralarında koordinasyon yaparak olay yerine en yakın personel, ekip ya da aracı olay mahalline sevk edebilecek.
EN YAKIN HASTANEYLE İRTİBAT
Gönderilen ekiplerin olaya müdahalede yetersiz kalması durumunda takviye ekiplerin konumunu da sistem üzerinden takip edebilecek. Hastane Otomasyon Sistemi kullanılarak en yakın hastanelerle irtibat sağlanarak oradaki personel de konu hakkında bilgilendirilerek yaralıların buralara sevki sağlanacak. Bu sayede saniyelerin önemli olduğu acil durumlarda olaylara hızlı, etkin ve koordinasyon içerisinde müdahale edilebilecek.”
SOSYAL İHTİYAÇLAR
Yapının teknik özellikleri hakkında da bilgi veren Ceylan, “Yapı mimari olarak üç ana kütleden oluşuyor. Merkezin bulunduğu ana kütlenin iki yanında idari ve sosyal ihtiyaca cevap verecek mahaller planlandı. Zemine yaygın olarak planlanan binanın toplam inşaat alanı 6 bin 950 metrekare” dedi.
Projenin teknik gerekliliğinin yanında günün 24 saati hizmet verecek olması nedeniyle çalışanların ihtiyaç duyabileceği sosyal tesislerin de planlandığının altını çizen Ceylan, “Bina ve çevresinde, idari bürolar, konferans salonu, bilgi işlem odaları, sistem, telsiz, dinlenme ve basın odası, AFAD bürosu ve yönetim merkezi, kafeterya, spor salonu ve açık spor alanları bulunacak” diye konuştu.