Yenimahalle ’ye bağlı Kent-Koop Mahallesi’ndeki Harb-İş 5 Sitesi’nde yaşayan vatandaşlar, merkezi sistem ısınan kaloriferlerinin bağlı olduğu kazandaki sayaç arızası giderilmediği için önceki gün 12 saat boyunca soğukta kaldı. Önceki gün saat 11.00 civarında siteye gelen bir Başkentgaz görevlisi, yaklaşık 2 bin kişinin ısınmasını sağlayan kazan üzerindeki sayacı, kart sokarak kontrol etti. İşlemin ardından sayaç arızalandı. Site sakinlerinin “Evlerimiz soğumaya başladı” sözlerine aldırış etmeyen görevli, “Arızayı arayın” diyerek siteden ayrıldı. Evlerinde üşümeye başlayan vatandaşlar, Başkentgaz’ın 444 9 429 numaralı arıza hattını telefon yağmuruna tuttu. Akşam üzeri Başkentgaz’a ulaşabilen vatandaşlar, “Şikayetinizi sıraya koyduk, ekibimiz yok” yanıtını aldı. Güneşin batışının ardından daha da soğuyan evlerinde battaniye ve elektrikli soba ile ısınmaya çalışan site sakinleri duruma tepki gösterdi.
‘MUHATAP BULAMIYORUZ’
Akşam saatlerinde Başkentgaz’ı yeniden aramaya başlayan site sakinlerinin ‘doğalgaz krizi’ 12 saat sürdü. Gece 23.00’te gelen Başkentgaz ekipleri, sayaçtaki arızayı giderdi. Ancak vatandaşların tepkisi bitmedi. 12 saat boyunca soğukta kaldıklarını belirten site yöneticisi Mehmet Ali Mutlu, “614 hane, bir görevlinin hatası yüzünden 12 saat boyunca soğukta kaldı. Başkentgaz’a ulaşmak ise imkansız” dedi. Kent-Koop Mahallesi Muhtarı Şükran Ayaz da, “Koca site. Yaşlısı, çocuğu, hastası, engellisi var. Arıyoruz, muhatap bulamıyoruz. En azından muhtarlara özel bir şikayet hattı verilebilir” diye konuştu.