Çin Ulaştırma Bakanı Li Xiaopeng, Hong Kong’da düzenlenen Dünya Deniz Ticareti Birinci Forumu’nda yaptığı konuşmasında, Hong Kong Özel Yönetim Bölgesi’nin, Guangdong-Hong Kong-Macao Büyük Körfez Bölgesi’nin gelişmesinin de sağladığı hizmet avantajlarından yararlanarak deniz ticaret seferleri konusunda uluslararası merkez konumunu pekiştireceğini söyledi.
Bakan konuşmasında, küresel bir etkiye sahip uluslararası deniz nakliyatı merkezi olarak Hong Kong deniz trafiğinin son derecede gelişmiş olduğunu; bunun özellikle finans, sigortacılık ve deniz ticaret hukuku sektörlerinde belirgin olduğunu vurgulayarak Hong Kong’un konumunu proaktif biçimde destekleyeceklerinin altını çizdi.
Hong Kong Özel Yönetim Bölgesi Adalet Bakanlık yetkilisi Teresa Cheng ise forum sırasında, küresel deniz ticaret faaliyetinin Doğu’ya doğru kaydığını belirterek, bunun birçok sektörün daha da gelişmesine yol açtığına işaret etti.
Dünyanın en büyük 10 konteyner limanının 7’si Çin’de bulunuyor. Bunlardan 3 tanesi de Büyük Körfez olarak anılan bölgedeki Shenzhen, Guangzhou ve Hong Kong’da hizmet veriyor. Nitekim 14. Beş Yıllık Plan ve Büyük Körfez Kalkınma Planı, Hong Kong’un Asya-Pasifik’te uluslararası sorunların çözümü için gerekli hukuk hizmeti veren bir merkez olma statüsünü güçlendirmeyi öngörüyor.
Dünya Deniz Ticareti Birinci Forumu; Çin Armatör Grubu, Baltık ve Uluslararası Denizcilik Konseyi, Uluslararası Deniz Ticaret Odası ve Hong Kong Armatörleri tarafından işbirliği halinde düzenleniyor. Foruma dünya deniz ticaret seferleri, limanları, lojistik hizmetleri, gemi inşa ve ticareti, deniz nakliyatı finansmanı ve hizmetleri gibi sektörlerden sayısı 100’ü aşkın şirket ve yetkili kurum temsilcileri foruma canlı olarak veya çevrimiçi katıldı.
Kaynak:Çin Uluslararası Radyosu
Hibya Haber Ajansı