Semerci, TBMM Kayıp Çocukları Araştırma Komisyonu’na sunduğu raporda çocukları kaybolan ailelere ilginç tavsiyelerde bulundu. Raporda, ABD’de yapılan bir araştırma hatırlatılarak, şöyle denildi:
“Araştırmaya göre, kayıp çocukların gülümseyen, temiz görünümlü, okul fotoğrafları halkın bu çocukları tanımasını zorlaştırmaktadır. Aynı çocukların yorgun, üzgün, sinirli ya da pis görünümlü fotoğrafları insanların onları tanımalarına daha yardımcı olmaktadır. Bir çocuk kaybolduğu zaman, aile üyeleri genelde polise çocuğun temiz, gülümseyen okul fotoğraflarını vermektedir. Ancak bu fotoğrafların halkın çocukları tespit etmesinde çok etkili olmadığı sonucuna ulaşıldı. Eğer bir yetişkine bir çocuğun benzer iki fotoğrafı (ikisi de temiz ya da ikisi de pis) gösteriliyorsa kişinin tanıması iyi olarak kaydediliyor. Ancak kişiye aynı çocuğun farklı görünümlerdeki fotoğrafları gösteriliyorsa bu kişinin çocuğu tanımasının zayıf olduğu görülüyor. Araştırmanın sonucuna göre, eğer çocukların iki türlü (hem temiz hem pis görünümlü) fotoğrafları olası tanıklara gösterilirse, çocukların tanınma ihtimali artmaktadır.”
Süpermarkette kasa önerisi
RAPORDA, 2009 yılında ABD’de Arkansas Üniversitesi tarafından yapılan bir başka araştırmaya da yer verildi. Bir ürünün dikkat çekip satabilmesi için süpermarketlerde ‘satış noktası’ olarak bilinen kasaların yanına konulduğuna işaret edilen raporda, “Kasada kuyruk beklerken gördüğümüz dergiler, şekerler müşterilerin dikkatini çekmesi için oraya yerleştirilmektedir. Yapılan araştırmaya göre kayıp çocuk fotoğraflarının kasa yanlarına konulması insanların dikkatini büyük oranda çekmektedir.