Bu seneki teması ‘Yeni Yollar, Yeni Yönler, Yeni Yöntemler’ olarak belirlenen festivalin hazırlık toplantıları başladı. Toplantıların ilki Ankara’daki üniversitelerin akademisyenleri ile gerçekleştirildi. Toplantıya ODTÜ, Hacettepe, Ankara, Gazi, Bilkent, TOBB, Başkent, Atılım ve Çankaya Üniversitesi’nden akademisyenler katıldı. Festivalin hem Ankara’nın hem de Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişimi açısından çok önemli bir organizasyon olduğunu kaydeden ATO Başkanı Gürsel Baran, şunları söyledi:
HEDEFİMİZ İLK 10’A GİRMEK
“Şunu iyi bilmeliyiz ki Türkiye ekonomisi markaları ile zenginleşecek. Fason üretimin yerini markanın katma değeri almak zorunda. Markalarımız dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girme hedefimizin kilometre taşları. Rekabetin en önemli unsurlarından biri markalaşmadır. ABD, Japonya, Güney Kore, Almanya, İngiltere gibi büyük ekonomilerin, küresel markaları ile ekonomilerini geliştiriyorlar. Bizim de bunu yapacak altyapımız, potansiyelimiz var. Festivalin bu konuda çok önemli bir görev üstlendiğini düşünüyorum. Biz şehrimize, şirketlerimize, üyelerimize, gençlerimize markalaşma konusunda vizyon oluşturmak istiyoruz. Bunu yaparken dünyanın yönünü de festival programına taşıyoruz.”
YENİ YOLLAR, YENİ YÖNLER, YENİ YÖNTEMLER
Reklam, Marka ve Pazar Geliştirme Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu ise Marka Festivali’ni sadece marka platformu olarak değil, bilim, sanat, yaşam platformu olarak konumlandırdıklarını belirtti. Festivalin geniş kitlelerin ilgisini çektiğini söyleyen Hacıosmanoğlu, “İçeriğimiz mesleki gelişime, gençlere ilham vermeye, önlerini açmaya, yol göstermeye uygun olarak tasarlandığı kadar, iş adamından ev kadınlarına kadar uzanan bir yelpaze sunmaktadır” diye konuştu.