Sağlık Turizmi Türkiye için Yeni Fırsat!
Turizm & Etkinlik Yönetimi alanında faaliyet gösteren ve çeşitli destinasyon geliştirme çalışmalarında bulunan Mertcan Tekin, sağlık turizmi alanında büyüyen pazarı ve Türkiye’nin bu pazardaki fırsatları iyi değerlendirmesi gerektiğini belirtti.
“Bu günlerde ulaşım ağının genişlemesiyle ve seyahat etmenin eskiye nazaran kolaylaşmasıyla dünyada insanların sahip olduğu alışkanlıklar da değişti. Özellikle sağlık konusunda. Eskiden kendi ülkelerindeki hastahaneleri ve tedavi yöntemlerini kullanan insanlar, ülkelerindeki sağlık harcamaları maliyetlerinin ve bekleme süreçlerinin artmasıyla alternatif ülkeler aramaya başladılar” şeklinde açıklamalarda bulunarak sağlık turizminin ön plana çıkma sebeplerini açıkladı.
Türkiye’nin bu alanda marka olmasına yetecek bir çok neden olduğunu söyleyen Mertcan Tekin şöyle devam etti;
“Türkiye Çok Güçlü Bir Altyapıya Sahip”
Türkiye, insanların tedavi için tercih edebilecekleri ülkeler arasında en güçlü altyapıya sahip olanlardan biri. Son yıllarda hem özel sektör hem de kamu eliyle yapılan sağlık yatırımları çok ciddi derecede nitelikli yatırımlar. Sağlık Bakanlığımızın özellikle sağlık turizmi alanına güçlü bir destek verdiğini biliyoruz. Bu destekler, Kültür & Turizm Bakanlığımızın da verdiği çeşitli desteklerle güçlendirerek Türkiye’nin pazarda büyümesini sağlayan şirketlerimiz de var. Bu şirketlerimizin, Türkiye’de bulunan turistik lokasyonları ve misafirperverliğimizi kullanarak tercih edilme oranımızı arttırması gerekiyor.
“%55-60 Daha Az Maliyet”
Sağlık Turizmi’ne yönelen ülkelerin en büyük probleminin günlerce beklenen sıra ve tedavi ücretlerinin yüksekliği olduğunu belirten Tekin, “Örneğin, Amerika’dan sadece bu yıl tedavi için 1 milyon 400 bin vatandaş tedavileri için seyahat etti. Tedavi için günlerce sıra bekleyip, binlerce dolar vermektense insanlar %55-60 daha az maliyetle Türkiye’ye gelmeyi tercih ediyor. Burada tedavisini oluyor, geziyor, dinleniyor ve kafası rahat bir şekilde ülkesine dönüyor, kimse bu fırsatı kaçırmaz, yeter ki tanıtımı doğru yapalım” dedi.
“30’dan fazla ülkeye 4 saatlik uçuş mesafesinde”
“Türkiye’nin, coğrafi konum olarak 30’dan fazla ülkeye 4 saatlik uçuş mesafesinde” olduğunu hatırlatarak Bu yakınlığın aslında tercih edilebilirliğimizi yükselteceğini ve tanıtım politikamızı da bence bu doğrultuda oluşturmamız gerektiğine dikkat çekti.
“Tedavisi için seyahat edilen tüm alanlarda uzmanız”
‘Doğru bir tanıtım politikasıyla hiçbir şekilde başarısız olma ihtimalimiz olmadığını. İnsanların çoğunun plastik cerrahi, diş, kardiyovasküler, ortopedik ve fiziksel tedaviler için ağırlıklı olarak seyahat ettiğini belirterek özellikle Türkiye’de bu alanlarda uzman bir çok doktorumuz olduğunun unutulmamasının altını çizdi.