Yaz gelince satışlar en üst seviyede
CNBC-E Busines Dergisi’nin Temmuz sayısında 6.5 milyar TL’lik düğün pastası masaya yatırıldı. Gelinlikçisinden davetiyecisine, ayakkabıcısından kuaförüne, pastacısından organizasyon şirketlerine yaklaşık 22 farklı iş kolu düğünlerle beslendiğine dikkat çekilen haberde, yılda 650 bin çiftin evlenerek, 6.5 milyar TL’lik devasa bir ekonomi oluşturduğunun altı çizildi.
Toplam büyüklük
Habere göre birçok sektör için işlerin yavaşladığı dönem olan yaz ayları düğünlerden beslenen iş kolları için oldukça hareketli geçiyor. Her yıl ortalama 650 bin çiftin evlendiği Türkiye, bu sayıyla dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olarak dikkat çekiyor. Sektörün toplam büyüklüğü konusunda kimse ortaya net bir rakam koyamasa da sektörde düğün ekonomisinin hacmi için telaffuz edilen miktar 6.5 milyar TL.
Aslan payı düğün salonlarının
Düğün ekonomisinin en önemli unsurlarından birini mekanlar oluşturuyor. Alternatifler 15-20 yıl öncesine göre oldukça fazla olsa da evlenecek çiftler en çok düğün salonlarını tercih ediyorlar. İstanbul’da yılda 120 bin çift evleniyor.
Çeşit çeşit davetiye
Bu evliliklerin 80 bini düğün salonlarında yapılıyor. İstanbul’da 10 yıl önce 450 olan düğün salonu sayısı bin 100’e kadar çıkmış durumda. Bu artışa rağmen, düğün salonlarının pazardaki büyüklüğü oransal olarak düşüyor. Kötü imajları nedeniyle düğün salonları, düğünleri otellere ve kafelere kaptırıyor.Artık, çok farklı malzemeler kullanılarak bin bir çeşit davetiye hazırlanıyor.
2 bin çeşit alyans
Düğünlerin olmazsa olmazı alyansta da değişim rüzgarları esiyor. Pırlantalısından yeşil, beyaz, kırmızı altından yapılanlara binlerce model alyans çiftlerin aklını başından alıyor. 50 yıldır Kapalıçarşı’da altın satışı yapan Güneyli Mücevherat’ın sahibi Corc Vert, “Sadece alyansta 2 bin çeşit model var” diyor. Düğün yapmak isteyenlerin detaylarla ilgilenmek yerine anahtar teslim hizmet alması da mümkün. Pastasından çiçeğine, fotoğrafçısından otomobiline bütün işlerin havale edilebileceği pek çok adres var.
Sektöre yatırım arttı
Pazar bu kadar büyük olunca, pek çok iş adamı ve girişimci bu sektöre yatırım yapıyor. Düğün yapılacak mekanların sayısı her geçen gün artıyor. Oteller salonlarını buna göre hazırlıyor. İnternette organizasyon şirketlerinin tanıtımlarından geçilmiyor. Süslemede, davetiyede, nikah şekerinde yaratıcılığın sınırları zorlanıyor. Sekiz yıldır evlilik fuarı düzenleyen
Patika Fuarcılık’ın sahibi Didem Cılga, “2002 yılında ilk evlilik fuarını yaptık. O dönemde bu sektör bakirdi” diyor.