Ankara Ticaret Odası’nın(ATO) bu yıl 3’üncüsünü düzenleyeceği Ankara Marka Festivali’nin temesı, ‘Yeni Yollar, Yeni Yönler, Yeni Yöntemler’ olarak belirlendi. 13-14-15 Aralık tarihlerinde ATO Congresium’da gerçekleştirilecek festivalin hazırlıklarını tamamladıklarını söyleyen ATO Başkanı Gürsel Baran, dün düzenlediği basın toplantısında festivalin amacı ve programıyla ilgili konuştu. Baran, özetle şunları söyledi:
ÜRÜNÜN FARKI ORTAYA KONMALI
“Rekabet içinde başarılı olmak için ürününüzün farkını ortaya koymak; kaliteyi, güveni, garantiyi katmak lazım. Hepsi bir arada bulundurulduğunda, marka da varsa, onun gücüyle bir adım öne geçiliyor. Dünya ölçeğinde küresel markalar oluştu, dünyaya hakim olmaya başladı. Ekonomik olarak pay aldıkça kendi ülkelerinin ekonomilerine katkı sağlamaya, güçlenmeye başladılar. Güçlü ülkeler markalarıyla var oluyorlar. Türkiye, dünyadaki en önemli ve stratejik konumda olan bir ülke. Güçlü olmalıyız, güçlü olmak için ekonomimizin de güçlü olması gerekiyor. Ekonominin gücü de markadan geliyor.
İSTANBUL’A TOPLAMAK DOĞRU DEĞİL
Markalarımızı tanıtmak amacıyla, Ankara’yı marka yapma gayreti içindeyiz. Ankara’yı marka yapmanın yollarından birisi sağlık turizmi. Ankara’nın medikal ve termal sağlık turizmi üssü olmasıyla ilgili çalışmalarımız var. Ankara savunma sanayinde, eğitimde marka oldu. Hepsini bütüncül hale getirmek için ATO olarak çalışıyoruz. Direkt yurt dışı uçuşları için çalışmalarımız sürüyor. 4 yeni hat açtık, amacımız bu hatların sayısını artırmak. Bütün Türkiye’yi İstanbul’a toplamak doğru değil, İstanbul’a da eziyet olduğunu düşünüyorum.
GOOGLE MARKASINI ÖRNEK GÖSTERDİ
Google, marka değeri 109 milyar dolar civarında. Ülkemizdeki en büyük 100 markanın toplam değeri 28 milyar dolar. Marka konusunda alınacak mesafemiz var. Tüketim toplumu olduk, son 10 yılda sadece cep telefonuna 21 milyar dolar verdik. Biz üretebilmiş olsaydık 21 milyar dolar ülkemizde kalacaktı. 8 milyar 150 milyon dolar civarında üniversitelerimizde, özel sektörlerimizde ar-ge harcamamız var. Yeterli olmadığını düşünüyorum artırmamız gerekiyor. Kişi başı 100 dolar civarında ar-ge harcamamız var.”
130 İSİM KONUŞMA YAPACAK
Ücretsiz olarak izlenebilecek Ankara Marka Festivali’ne, iş dünyasından bilim dünyasına, dijital dünyadan sanat ve spor dünyasına kendi alanında marka olmuş 130 isim konuşmacı olarak katılacak. Festivalde başarı hikâyelerinin konuşulacağını kaydeden ATO Reklam, Marka ve Pazar Geliştirme Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu, “İlki 7 bin 500 olan izleyici sayısını geçen yıl 15 bine çıkardık. Bu yıl da 20 bin kişiyi aşacağımıza inanıyoruz. İş dünyası, bilim, sanat, kültür, edebiyat, dijital, spor gibi alanlarda fark yaratanları mercek altına alacağız, başarı hikayelerini konuşacağız” ifadelerini kullandı.
FUAR ALANINA İHTİYAÇ VAR
“Fuar alanı bizim için çok önemli. Sayın Cumhurbaşkanımız da 12 aylık bir süre verdi. Bu süre içinde Ankara uluslararası fuar alanına kavuşur. Üreticilerimizin, sanayicilerimizin ürünlerini rahatlıkla sergileyebileceği modern, uluslararası bir fuar alanına ihtiyaçları var.”